TEKS-PRO

Promosyonun Püf Noktaları


Promosyonun Püf Noktaları

Tüketici İçin Anlamı
“Türkiye fısıltı gazetesinin en etkin çalıştığı ülkelerden biridir. Türk insanı hisleriyle yaşar ve kulaklarıyla karar verir. Türkiye’de hala “hatır”ın çok önemi vardır. İnsan olarak sizi düşünen şirketlerin var olduğunu bilmek ve düşündüğü için de bir nevi teşekkür etmektir promosyonlu ürünü almak.

Değer Yaratma Süreci
Ben promosyonu bir özendirme kampanyası olarak değil müşteri gözünde bir değer yaratma ve sadakati sağlama süreci olarak görüyorum. Bu kapsamdaki çalışmaları “ödüllü pazarlama yöntemi” olarak değerlendiriyorum. Farklı reklam mecraları ile giremediğiniz her yere bu yöntemle girmeniz mümkün.

“Bağıranlar Tercih Edilmiyor”
Promosyon ürünlerinde ben promosyonum diye bağıran ürünler müşteriler tarafından tercih edilmiyor. Gelişim Atölyesi olarak müşterilerimiz için artı değer yaratacak gerçek öyküler ardına yaptığımız promosyon kampanyalardan da çok ciddi geri dönüşler elde ettik.

İletişim Stratejisine Uygun Olmalı
“Her şeyden önce, planlanan aktivitenin genel iletişim stratejisine uygunluğu tartışılmalı. Geliştirilecek olan satış promosyonu iletişim bileşenlerinin taktikleri ile uyum içinde olmalı ve bütünlük göstermeli.

Hedef Kitleyi Yönlendirebilmeli
Uygulanacak olan satış promosyonunun etkisi, hedef kitleyi harekete geçirebilecek güçte olmalı. Onun ilgisini ve beğenisini kazanan özelliklerle donatılmalı.

Sınırları Belirlenmeli
Satış promosyonun amaçları açıkça belirlenmeli ve bu amaca ulaşabilmek için uygulanacak aktivitenin sınırları kalın çizgilerle çizilmeli. Bu sınırlar ne hedef kitlenin ortalama satın alma normlarında kalmalı ne de ulaşamayacağı hedefler göstermeli.

Detaylı Analiz Şart
Pazar, ürün, rekabet, tüketici faktörleri ayrıntılarıyla analiz edilmeli. Doğru bir satış promosyonu için pazarın yapısı, mevsimsel dalgalanmalar, pazarın daraldığı ve genişlediği dönemler, bölgesel farklılıklar incelenmeli. Rekabetin hangi unsurlarla yürütüldüğü gözden geçirilmeli.

Ayrıntılar İyi Planlanmalı
Mekanik en detaylı unsurlara kadar kampanya ele alınmalı, stoklardan, hediye lojistik desteğe kadar, satış promosyon kontrolünden, raporlanmasına kadar planlanmalı.”

Özlem Aydın
www.capital.com.tr`den alıntıdır.



TEKS-PRO


Teks-Pro Promosyon Tekstil Ürünleri San. ve Tic. Ltd. Şti. © 2010
Tüm hakları saklıdır.

 


Bu site Kaleydoskop Dijital Ajans tarafından hazırlandı. Positive SSL