T E K S P R O
  • Şerifali Mahallesi Şehit Sokak No:23 Ümraniye İstanbul, Türkiye
  • Hafta İçi 08:30 - 18:30

Kriz Dönemlerinde Promosyon Stratejileri

  • Ana Sayfa
  • Kriz Dönemlerinde Promosyon Stratejileri
Image

Ekonomik kriz başladığında şirket üst yönetimleri genellikle kısıntının ilk adresi olarak reklam harcamalarını gösterir. İşlerin kötüleştiği dönemlerde ”bize nasihat değil, somut öneriler lazım” diyenler için işte kriz döneminde pazarlama taktikleri.

Düz mantığın kaçınılmaz sonucu savunmaya ağırlık vermek ve geriye yaslanmaktır. Oysa farklı düşünce tarzı, yaklaşım ve önlemlerle, durgunluk dönemlerinde bile işin geliştirilmesi, hiç olmazsa hasarın asgari düzeyde tutulması mümkündür. İşlerin durgunlaştığı dönemleri basmakalıp düşüncelerle ve üstünkörü önlemlerle geçiştirmek zordur. Böylesi dönemlerde aşağıdaki konulara kafa yoranlar, konjonktüre direnme imkanını bulabilir.

Gelir kaymalarının incelenmesi: Yeni dönemde gelir gruplarının tercihlerinde aşağıya doğru kaymalar ortaya çıkabilir. Durgunluk dönemlerinde ortanın üstü gelir grubundaki tercihlerin niteliği, orta sınıfa doğru yaklaşır. Orta sınıftakiler de ortanın altı gelir grubunun satın aldığı ürün ve hizmetlere ilgi duyabilir. Girişimciler bu kaymaları iyi etüt ederek ürün farklılaştırmasına gidebilir ve satışlarını artırabilir.

Geçici indirimler: Müşteri kaybetmemek için bazı ürünlerin fiyatında, kaliteyi düşürmeksizin geçici olarak indirim yapılabilir. Bu uygulama bir süre için kar marjlarını düşürse de müşterinin orta vadedeki sadakatini güçlendirir.

Yeni ürün konseptleri: Yeni dönemde ekonominin genel seyrinin, ailelerin geçimleri üzerindeki etkilerini analiz edip, yeni ürün konseptleri geliştirmek satışları artırabilir. Özellikle yeni teknolojiler kullanılarak üretilecek göz alıcı ürünler, durgunluk döneminde bile tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyebilir.

Kompakt ürünler: Durgunluk dönemlerinde fiyatı makul, ancak kalite seviyesi yüksek ‘kompakt’ ürünler geliştirmek, düşen talebi canlandıracak, karları düşse de markaların gelir düzenini koruyacaktır.

Kriz döneminde pazarlama ve reklam harcamalarını kesmeye planlayan markalara önemle duyurulur!

Bu İçerikler de İlginizi Çekebilir

Tekspro Şimdi Facebook'ta!

Tekspro Şimdi Facebook'ta!

Facebook sayfamızı takip edin, Tekspro'daki yeniliklerden anında haberdar olun.

Tekspro Pinterest'te!

Tekspro Pinterest'te!

Tekspro Pinterest'te!

Tekstil Sektörü de Markalaşıyor

Tekstil Sektörü de Markalaşıyor

Yerli tekstil markalarının nasıl öne çıktığını ve bu değişimin sektörün geleceği için ne anlama geldiğini keşfedin.

19-22 Eylül 2013 28. Uluslararası Promosyon Ürünleri Fuarı

19-22 Eylül 2013 28. Uluslararası Promosyon Ürünleri Fuarı

19-22 Eylül 2013 28. Uluslararası Promosyon Ürünleri Fuarı